пʼятницю, 27 березня 2020 р.

27. 03.2020

Українська  мова 
7 - Б клас

Тема: Прислівник.
Значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

1. Сьогодні ми розпочинаємо нову тему, яку запишемо до зошита.

2. Пригадаємо.
3. Попрацюємо.

 Вправа №1. Записати речення, вказати в них слова, що означають ознаку дії, ознаку іншої ознаки. 
Поставити до цих слів питання.

Талан – не птах, що прилітає зненацька. 
Трудяща копійка годує довіку.
 Ледар літо проспав, а восени облизня впіймав. 
Удосвіта встанеш, то більше діла зробиш.
Як погано зшив, то хоч гарно випрасуй.

 Вправа № 3  Виписати прислівники, поставити до кожного питання.

Узимку чекай, сподівайся на літо, мій сину. 
 Неси в душі напоготові матусин мудрий заповіт! 
Взагалі, у нас говорять – як ходять: прямо, повноросто, навпрошки.
 У кожної людини душа щасливо й гордо ожива.
Та тут зненацька збудився я. 
 Вгорі на білих поплавках застигли сонячні хмарини. 
 Сходить сонце стороною і назустріч нам іде. Чорне хмарище суне повагом. 
 Хай буревій впокорить все навколо, але не моє серце молоде! 


 Добре річці з притоками. 
З піснею кожному легко. 
Краще певне ремесло, ніж безмежне поле. 
На старому вогнищі легко вогонь розводити. 
Гострий ніж швидше відріже шмат. 
Вчитися ніколи не пізно. 
Важко знайти голку в скирті сіна. 
Добре з усіх боків очі мати (з чужої пряжі батоги плести). 
Від роботи тяжко, а без роботи важко. 
Погано жити безтурботному й безсловесному.


 Вправа № 5. 
Переписати, на місці крапок уставляючи прислівники. 

Краще ... зранку, ніж нічого до вечора.
 “Завтра” оманливе, певне лише “...”.
 “Вчора” не доженеш, а від “...” не втечеш. 
Одне “...” краще двоє “завтра”.

Для довідок. Трішки. Вчора. Завтра. Сьогодні.

4. Попрацювали.
 З'ясуємо, що запам'ятали.

За теоретичним матеріалом підручника та даними таблиці скласти три тестових питання.

Немає коментарів:

Дописати коментар