06.04.2020
Українська література
5 - А клас
Я рада вітати вас на сторінках свого блога.
Запишемо тему уроку до зошита.
Тема: Євген Гуцало.Основні відомості про письменника.
Оповідання " Лось". Вічне протистояння добра і зла як наскрізна тема світлого мистецтва.
1. Хто ж він, Євген Гуцало?
Переглянемо відео і складемо ланцюжок, відповідаючи на питання.
Євген Гуцало - прозаїк - поет - ........-.......-........-....... .
2. Теорія літератури.
Оповідання - невеликий прозовий твір, у якому зображено епізод із життя одного або кількох персонажів.
Ознаки оповідання:
- невеликий обсяг,
- розгортання подій упродовж короткого проміжку часу,
- невелика кількість дійових осіб,
- виклад за допомогою прози.
Пейзаж - опис природи, природних явищ, краєвидів у художньому творі за допомогою різних засобів: епітетів, порівнянь, метафор тощо.
Літературний пейзаж на відміну від малярського, відтворює рухи, звуки, запахи...
3. Це важливо.
4. Прочитайте оповідання " Лось"
Усно дайте відповідь на питання:
- Як ви гадаєте, про яку пору року йдеться в оповіданні? Чому ви так думаєте?
- Де знаходиться лось?
- Чого злякався лось?
- Чому мисливці, на вашу думку, допомогли тварині?
- Чому річкова течія порівнюється з вовками?
- Що сталося з лосем біля річки?
- Чому лосеві було важко врятуватись?
- З ким порівнюють хлопчиків?
- Чому вони прийшли до лісу?
- Як ви гадаєте, чому хлопці врятували тварину? Як це їх характеризує?
- Чому лось не злякався людей?
- Чи очікували діти подібної роз` вязки пригоди? Як вони поставились до вчинку Шпичака?
- Чим намагається віддячити браконьєр племінників, аби ті нікому не розповіли?
- Через що турбується злочинець, коли підберезовики залишили його?
- Про що свідчить бажання Шпичака щоб лось ожив?
- Як ви гадаєте, чому хлопці не відступились від свого наміру звернутися до заповідника?
5. Робота зі схемою ( письмово)
Заповніть схему, записавши, як автор ставиться до персонажів.
АВТОРСЬКЕ СТАВЛЕННЯ
/ \ \
ШПИЧАК ХЛОПЦІ ЛОСЬ
6. Робота з ілюстративним матеріалом.
Погляньте на зображення лося.Чи таким він постає у вашій уяві? Як у тексті автор описує тварину? ( усно)
7. Доберіть і запишіть із твору цитати, які б відповідали наведеним структурним елементам твору:
Експозиція (вихідні відомості про героїв, які вмотивовують їхню поведінку)
Зав`язка ( подія, що кладе початок конфлікту) -
Кульмінація ( найвищий момент у розвитку дії) -
Розв'язка ( подія,що розв'язує конфлікт) -
8. Завдання 5, 7 скиньте на Viber 0990476326
Українська література
5 - А клас
Я рада вітати вас на сторінках свого блога.
Запишемо тему уроку до зошита.
Тема: Євген Гуцало.Основні відомості про письменника.
Оповідання " Лось". Вічне протистояння добра і зла як наскрізна тема світлого мистецтва.
1. Хто ж він, Євген Гуцало?
Переглянемо відео і складемо ланцюжок, відповідаючи на питання.
Євген Гуцало - прозаїк - поет - ........-.......-........-....... .
Оповідання - невеликий прозовий твір, у якому зображено епізод із життя одного або кількох персонажів.
Ознаки оповідання:
- невеликий обсяг,
- розгортання подій упродовж короткого проміжку часу,
- невелика кількість дійових осіб,
- виклад за допомогою прози.
Пейзаж - опис природи, природних явищ, краєвидів у художньому творі за допомогою різних засобів: епітетів, порівнянь, метафор тощо.
Літературний пейзаж на відміну від малярського, відтворює рухи, звуки, запахи...
3. Це важливо.
4. Прочитайте оповідання " Лось"
Усно дайте відповідь на питання:
- Як ви гадаєте, про яку пору року йдеться в оповіданні? Чому ви так думаєте?
- Де знаходиться лось?
- Чого злякався лось?
- Чому мисливці, на вашу думку, допомогли тварині?
- Чому річкова течія порівнюється з вовками?
- Що сталося з лосем біля річки?
- Чому лосеві було важко врятуватись?
- З ким порівнюють хлопчиків?
- Чому вони прийшли до лісу?
- Як ви гадаєте, чому хлопці врятували тварину? Як це їх характеризує?
- Чому лось не злякався людей?
- Чи очікували діти подібної роз` вязки пригоди? Як вони поставились до вчинку Шпичака?
- Чим намагається віддячити браконьєр племінників, аби ті нікому не розповіли?
- Через що турбується злочинець, коли підберезовики залишили його?
- Про що свідчить бажання Шпичака щоб лось ожив?
- Як ви гадаєте, чому хлопці не відступились від свого наміру звернутися до заповідника?
5. Робота зі схемою ( письмово)
Заповніть схему, записавши, як автор ставиться до персонажів.
АВТОРСЬКЕ СТАВЛЕННЯ
/ \ \
ШПИЧАК ХЛОПЦІ ЛОСЬ
6. Робота з ілюстративним матеріалом.
Погляньте на зображення лося.Чи таким він постає у вашій уяві? Як у тексті автор описує тварину? ( усно)
7. Доберіть і запишіть із твору цитати, які б відповідали наведеним структурним елементам твору:
Експозиція (вихідні відомості про героїв, які вмотивовують їхню поведінку)
Зав`язка ( подія, що кладе початок конфлікту) -
Кульмінація ( найвищий момент у розвитку дії) -
Розв'язка ( подія,що розв'язує конфлікт) -
Немає коментарів:
Дописати коментар