четвер, 9 квітня 2020 р.

09.04.2020

 9 - А клас

Українська мова


Завдання №1 -9 балів

1. Речення   Стояла тиха і по - своєму  хвилююча година  згори на верховіття лісу опускався сизий присмерк  а внизу з - під кожного куща виповзав туман, тому здавалось  що над землею коливалися два неба

А. трьох  частин ;   Б. чотирьох частин;   В. п`яти  частин; Г. шести частин.

2. Зайвим є речення:

А.  Надвечір хуга втихла, хмари на заході почервоніли, сніг стужавів і гостро заблищав, а повітря стало таким прозорим, що було далеко видно голі дерева понад шляхом .                                

Б. Його образ, світ думок і почувань, прагнень та ідеалів постає перед нами насамперед з того, що він писав, чим збагатив духовну скарбницю людства .

В. Вона ще молода, усміхається святково й чисто, в її ледь чутному диханні — збудлива таємниця свіжості, краси природи, що завжди відроджується й відроджується....

Г. Роззирнулася, сподіваючись, що все це сон, який зараз мине, і з усіх вулиць посуне люд стануть навколо церкви, засвітять свічечки, і вдарять великодні дзвони… .

3. Прочитати речення та вибрати правильну характеристику( розділові знаки опущено):
Щоб не збити каламуть  Іван обережно зануряв відро  місяць гойдався над вінцями  поки не вихапував його й не ніс до хижі .

  А. складне речення із сурядним і безсполучниковим зв'язком ;
 Б. складне речення із підрядним та безсполучниковим зв'язком ;
 В. складне речення із сурядним, підрядним, безполучником зв'язком;
 Г. складне речення із сурядним і підрядним  зв'язком. 
 
4.  Виділіть речення , що не стосується   сурядного і підрядного зв'язку.

 А. Ніна спочатку думала про Якова Македона, що привернув її увагу, та згодом сильніші спогади витіснили його образ, і перед очима постали і люди інші, і події, що їх довіку не забути .

Б. Тихо розмовляли, наказували, як бути з хлібом, що треба продати, що купити, чим засіяти пари і що сіяти по озимині.

 В. То поїзд затримувався на станціях, бо колія була зайнята, то машиніст довго домовлявся із станційними працівниками, що не хотіли відпускати вугілля, взагалі поїзд чомусь довго стояв перед семафором .
 
Г. Майже кожного місяця я приїздила до Києва, але раз у раз траплялося так, що або Ванда Львівна виїхала до Львова, або я через якісь обставини не могла її дочекатися .

5. Позначте речення із сурядним і безсполучниковим зв'язком:

А. Синіє небо, пливуть і пливуть по ньому хмарини, зеленіють на землі гаї та діброви, мріють у тремтячому мареві далекі села, пахне дозрілими хлібами, і тихо - тихо всюди, і тільки пісня тужить та скаржиться .

Б. На порозі вислуховуємо ще трохи стогнання самої хазяйки, і тепер ми певні, що наша знайомість з наметом міцна: ми посіяли в людях свій образ, нехай тільки тепер росте… 
.
В. Там я творю її наново - і тоді здається мені, що ще більше права маю на неї.

Г. Ліс був смерековий, видно, планово саджений, бо смереки заступали одна одну, як солдати в рядах, і творили своєрідні тунелі .

6.У якому реченні поєднано безсполучниковий і підрядний зв'язок?

 А. З-над річки лине пісня голосна, а тут, біля гостинної веранди, іде безкровна лагідна війна червоної та білої троянди .

 Б. Тихо розмовляли, наказували, як бути з хлібом, що треба продати, що купити, чим засіяти пари і що сіяти по озимині.

 В. Легко й радісно зітхнув густий хуторський парк із столітніми дубами, тихо забриніли маленькі шибки в низенькій хаті - землянці, що притулилась самотня до панського парку.

 Г. Перевіяв Силантій підситком увесь попіл, але червінців не знайшов:  викапали вони золотою крівцею у святу землю .


7.Усі типи зв'язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні для речення.

А.  Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду .

Б.  Мати, що якраз готувала сніданок, мимоволі задивилась на ранкове світило: нічого кращого в світі немає за схід сонця! .

В.  Пам'ять наша – глибокий чарівний колодязь, на дні якого затонуло синє небо .

Г.  У гущавину бору долітали з міста передзвони, і, можливо, не один звір, нашорошившись, слухав одноманітне гудіння і мчав потім, сполоханий, в такі хащі, де давно не ступала людська нога.

8. Складним із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв'язком є речення.

А.    А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимий смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипки.

Б     За коліями, супроти депо, біля колодязя під дашком стояла черга з цеберками і коромислами, і той, хто тяг воду, довго крутив корбу: колодязь був глибокий .

В     Вишку стало розхитувати, і була загроза, що впаде і хату Чабанисі розвалить.

Г    Загадка – це чарівний світ поетичної таємниці, і в цьому світі мороз поєднаний з весною, що виступає прекрасною руйначкою всіх його мистецьких та господарських звершень.

9. Яке із речень відповідає поданій схемі? ( розділові знаки опущено):
 [     ], (...), (...), (...),(…),(…).

А. Коли б спитав мене хто-небудь  яку музику любив у ранньому дитинстві який інструмент яких музик  я б сказав що більше за все я любив слухати клепання коси .

Б.З ції хвилини все те що він бачив навколо  себе чув і відчував повнилося для нього новим змістом йому ніби вставили інші очі і він ними бачив тепер те чого раніше не помічав йому ніби підмінили душу і він відчував те про що  раніше не здогадувався .

В. Ми милуємося природою і те що в кожного з нас у ці хвилини відкриваються серця назустріч красі здружує нас.

Г.  Страшні слова коли вони мовчать коли вони зненацька причаїлись коли не знаєш  з чого їх почать  бо всі  слова були уже чиїмись .

10. Укажіть речення, у якому НЕ потрібен розділовий знак при збігові сполучників

A .  У цей час мати вже не знала колишніх злиднів, бо _ хоч від старшого сина вона ще й не мала допомоги, зате Андрій тепер кожного місяця приносив їй той чи інший заробіток.

Б. Кашляв він так довго й гучно, що _ скільки ми не старалися, ніхто не міг його як слід передражнити .

B. Секретар сидів через стіну, і_ щоб його покликати, досить було постукати кулаком у стіну, аби просто зайти у його кімнатку .

Г. Надто добре він знав ту пущу, знав, що_ хоч скільки кружляй по ній, рано чи пізно викине вона тебе, і опинишся ти там, звідки починав мандри .

11.Укажіть речення, у якому  потрібен розділовий знак при збігові сполучників

А. Лось сподівався побачити схід сонця, і  коли під його променями забронзовіли верхівки,то він наче аж полегшав.

Б. Ярмарок розташувався на майдані коло річки, і якщо глянути з греблі, його увесь можна побачити в широкім тихім плесі.

В. Нижче селище мовби вимерло, і коли б не дим, то можна було б мати ці оселі за втечища безтілесних лісових духів.

Г. Туман пах бузковим цвітом, а коли почав розходитися, крізь його тонкий просинюватий серпанок виступали по горі бузкові вали .


12.Позначте речення, у якому пропущено розділовий знак     
               
А. Море шуміло, і хвилі його скакали далеко на берег, щоб змити низькі береги, покриті травою .

Б. Уранці сніг заблищав так, ніби зима жменями понасипала блискіток, і вони сяяли й променилися .

В. Я охоплюю обома руками берізку, притуляючись до неї вухом, але вона мовчить, бо ще не розмерзся під корою сік, ще мертво в лісі .

Г. Тимко знав, що по-народному цю квіточку називають «невісточкою», і те, що вона така прекрасна, і те, що її так звати зачарувало його .

Свої відповіді скиньте на Viber ( 0990476326) до 14.00 (10.04.2020.)
Після 14.00 роботи перевірятись не будуть.

Немає коментарів:

Дописати коментар