понеділок, 20 квітня 2020 р.

21.04.2020, 22.04.2020.

5 - А клас.

Українська мова.

 Тема: Пряма мова.
           Розділові знаки при прямій мові.

1. Повторення 

2. Перегляньте відеоурок, простежте теоретичний матеріал підручника стор. 219 - 221.

3.Запамятайте.
 Розділові знаки при прямій мові



































4. Вправа 509 ( письмово), стор. 221.

5.Виконати завдання за посиланням: https://learningapps.org/1976276

6. Робота з текстом.
Запишіть.
 Поставте розділові знаки. 

1. А що, коли я й справді лісова мавка запитала дівчина грайливо.
 2. Скільки кілометрів до міста запитав мене супутник.
3. Богдан розсміявся Що ж я вам дам, коли маю тільки один пейзажний вірш.
4. І я зважився Дідусю, а ви візьмете мене з собою в море.
5. То правда згодився дідусь Генеральського чину безвусим не доскочиш.
 6. А мені жаль дерев рубати. Хай би росли зітхнув Андрій.
7. Іх ти ж, сосна яка вигналась задрав угору голову Микола.
 8. Яка краса! вигукнула мати.
9. Чого зажурився, мій любий козаче? питає дівчина вродлива.
10. І гукнуло військо хором Ми готові йти до бою!

 7. Тести
                                                                                                        
Запитання 1
Правильно розставлені розділові знаки при прямій мові
варіанти відповідей

А слова Ушинського вималював на титулці червоним олівцем"Якщо ви вдало виберете працю і вкладете в неї свою душу, то щастя само вас знайде".


«Три біди є у людини – смерть, старість і погані діти,» - говорить українська мудрість

"І взимку є своя неповторна краса, — навчав учитель дітей. — Варто лише придивитись, як летять і лягають на землю перші сніжинки».


"У нас з вами буде багато часу, і я розкажу вам про все.. — заспокоює Василь Олександ­рович дітей. — а тепер ходімо рвати виноград".
Запитання 2
Якому реченню відповідає схема речення "П",-а. (розділові знаки пропущено)
варіанти відповідей

Мої друзі – вбогі бідолахи говорить Кармелюк.


Зу­стрічає дочка батька й питається чого ви плачете

Пан розсердився я такий розумний, а вона проста собі дівка та мої загадки повідгадувала


Пан наказав убогому нехай твоя дочка із стеблинки льону витче сто ліктів полотна
Запитання 3
Усі речення з прямою мовою, ОКРІМ (розділові знаки пропущено)
варіанти відповідей

Володимир Сосюра закликав любити Україну, всім серцем любити!


Невже командира роти вбито подумав солдат з тривогою.

Правду ото в народі кажуть не святі горшки ліплять


Хто дітей любить, той добрий чоловік  казала колись моя бабуся. 
Запитання 4
Указати речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущені)
варіанти відповідей

Ми просто йшли; у нас нема зерна неправди за собою говорив Шевченко про себе і свою долю.


Він був сином мужика і став володарем у царстві духа так визначив велич Шевченка І.Франко.

Л. Толстой говорив, що він дуже любить народну українську мову, звучну, барвисту й таку м'яку


Любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова писав Василь Сухомлинський
Запитання 5
Правильно записані цитати , ОКРІМ
варіанти відповідей

Дуже вчасно згадати вислів                   Г. Сковороди розум завжди любить до чогось братися і, коли він не матиме доброго, тоді „звертається до поганого”.


Тарас Шевченко вірив у велике майбутнє України й палко закликав своїх земляків: 
І чужому научитесь,
 Й свого не цурайтесь.

Дуже вчасно згадати вислів                 Г. Сковороди: „Розум завжди любить до чогось братися і, коли він не матиме доброго, тоді „звертається до поганого”.



Немає коментарів:

Дописати коментар