07.05.2020.
5 - А клас.
Українська мова.
Тема: Повторення вивченого впродовж року.
Лексикологія
І. Повторити теоретичний матеріал підручника
параграф 4 - 10, стор. 36 - 65
ІІ. Виконати завдання.
5 - А клас.
Українська мова.
Тема: Повторення вивченого впродовж року.
Лексикологія
І. Повторити теоретичний матеріал підручника
параграф 4 - 10, стор. 36 - 65
ІІ. Виконати завдання.
1. Слово свіжий вжито в прямому значенні в
рядку
А свіжа газета
Б свіжий хліб
В свіжа сорочка
Г свіжий вигляд
2. Укажіть рядок, у якому слова ужиті тільки
в прямому значенні:
А Усміхнене сонце,
ляпає язиком, гострий погляд;
Б рожевий шовк,
водити за руку, краяти серце;
В усміхнені діти,
холодне повітря, дзвонити по телефону;
Г квашена капуста,
паперовий літачок, м’який характер.
3. Укажіть рядок, у якому всі слова є
синонімами:
А Лагідний, дивний,
сумирний;
Б безмежний,
безкрайній, безконечний;
В дбайливий,
старанний, жагучий;
Г цікавий,
привабливий, привітний.
4. Укажіть рядок, у якому всі антонімічні
пари дібрано правильно:
А Сухий — мокрий,
знайти — загубити, тямовитий — розумний;
Б гіркий — солодкий,
балакучий — мовчазний, старанний — недбалий;
В боязливий —
безстрашний, сумний — здоровий, замерзлий — розталий;
Г заснути —
прокинутись, добро — підлість, відкрити — закрити.
5. Укажіть рядок, у якому всі словосполучення
є омонімічними:
А Вода з ключа —
журавлиний ключ — ключ від дверей;
Б співає завірюха —
співає дівчина — співає сопілка;
В вити гніздо — вити
на місяць — вити вовком;
Г накреслити коло —
знаходиться коло хати — велике коло.
6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова
є багатозначними:
А азбука, бігти,
говорити, дивуватися;
Б абрикос, балет,
голос, доля;
В артист, кипіти,
важкий, гарячий.
Г голова, дружина,
міст, пілот;
7.
Синоніми — це слова:
а) що мають протилежне значення;
б) однакові за написанням і звучанням, але різні за лексичним значенням;
в) різні за написанням і звучанням, але близькі за лексичним значенням.
а) що мають протилежне значення;
б) однакові за написанням і звучанням, але різні за лексичним значенням;
в) різні за написанням і звучанням, але близькі за лексичним значенням.
8.
Переносне значення слова виникає, коли:
а) людина хоче назвати предмет або явище;
б) назва з одного предмета чи явища переноситься на інше завдяки схожості ознак;
в) між предметами та явищами немає нічого схожого.
а) людина хоче назвати предмет або явище;
б) назва з одного предмета чи явища переноситься на інше завдяки схожості ознак;
в) між предметами та явищами немає нічого схожого.
9.
Омонімами називають слова:
а) однакові за написанням і звучанням, але різні за лексичним значенням;
б) різні за написанням і звучанням, але близькі за лексичним значення
в) що мають протилежне лексичне значення.
а) однакові за написанням і звучанням, але різні за лексичним значенням;
б) різні за написанням і звучанням, але близькі за лексичним значення
в) що мають протилежне лексичне значення.
10. З поданих у дужках синонімів обидва
варіанти можливі в реченні
А Поїхав Степан не по
(трасі, шосе) а звернув на коротшу дорогу.
Б Мені здається, що
він (здатний, здібний) і чуже горе відчути.
В Про козака Мамая не
одну вже сотню літ ішли (слава, осанна) і прослава.
Г Семен Ларивонович
був учасник Вітчизняної війни, (визнаний, модний) герой.
11.
Складіть речення з омонімами - застав –
за став.
12.
Складіть речення з паронімами, розкривши
їхнє значення.
Абонент - абонемент, оптимістичний -
оптимальний.
13. Запишіть прислів’я, підкресліть антоніми.
Все
добре переймай, а зла уникай.
Маленька
праця краща за велике безділля.
Багато
грибів – мало хліба того року.
Не
той молодець, що починає, а той, що кінчає.
Немає коментарів:
Дописати коментар