неділю, 17 травня 2020 р.

18.05.2020.

9 - А клас.
Українська мова.

Тема: Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки
1. Назустріч ЗНО:
2.Морфологічні  помилки:
 Проаналізуйте  граматичні  помилки. Запишіть  правильний  варіант.
1. Неправильно  утворені  форми   слів.
Боєць  довго  лежав  знепритомлений. Селекціоністи  вивели  нові  сорти. Прийшовший  чоловік  був  голодний. Більш  докладніше  про  це  розповіли  батькам. У  твеї  сестри  новий  портфель. Це  було  в  шестидесятих  роках.
2. Помилкове  вживання  граматичних  форм  іншомовних  слів.
Ми  часто  ходимо  до  кіна. Закуплено  білу  тюль. У  зоопарку  ми  катались  на  маленьких  понях. Між  водіями  таксів  відбулась  суперечка. Відбулилися   змагання  з  боулінга. Ми  проконсультувались  із  довідковим   бюром.
3.Неправильне  вживання  особових  займенників.
 Коли  хлопець  розмовляв  з  незнайомим, він  йому  не   повірив. Ми  гордилися  їм. На  їй  було  багато  прикрас.
4. Неправильне  вживання  числівника  з  іменником.
    Ми  вивчаємо  творчість   поетів-шестидесятників. Маршрут  обслуговують  чотири  автобуса. Відстань  між   станціями—чотири  з  половиною  кілометрів. Два  з  половиною  дня   вирувала  хуртовина.
5. Уживання  ненормативної  форми  дієприкметника  та  дієприслівника.
   Тимчасово  непрацюючим   громадянам  буде  виплачена  грошова  допомога. Він  захищав  проект  стоя  біля   дошки. Ішовши   додому  він  дуже  змерз. Розповідая  біля  дошки, дівчина  теж  хвилювалась.
6.Неправильне  вживання  прийменників.
   Улітку  відпочило  біля  80 %  учнів. Завдяки  хворобі  Ігор  не  пішов  до  школи. Із-за  грипу  було  закрито   школи. Спеціаліст  по  дослідженню  космосу—Ігор  Сік орський. По  всім  питанням  звертайтесь  до  чергового. По  чужих  помилках   вчаться.
Синтаксичні   помилки:
1. Порушення   норм  узгодження  та  керування.
Навколо  золоті  колосся. Необхідно  вжити   термінові  заходи. Ви  дієте  всупереч  наших   пропозицій. Студентство  теж  борються  за  мир. Великих  втрат  завдала  війна  для  України. І  все-таки  ворог  зазнав   поразку. Двоє   хлопців  прийшли  до  школи.
2. Неправильна  побудова  конструкцій  з   однорідними   членами.
Хлопець  любив  жартувати, а  також  танці. Він  зацікавився  і  полюбив  майбутню  професію. Заняття   проводитимуть  досвідчені  юристи, медики, батьки. Ми  цінуємо  й  пишаємося   своїми   батьками. У  магазин  завезли  шкарпетки, штани, спідниці, промислові  товари.
3. Неправильне  введення  дієприкметникового   звороту.
Захоплений  хлопець  картиною, ділився  враженнями. Запізнившийся  учень  просив  вибачення. Поет  зхвернувся  до  самого  потаємнішого,створеного  народом. Ми  милувалися  картиною  бушую чого  моря  біля  наших  ніг. Вузенькою  стежкою  ми  піднялися  на  площадку, звиваючу  між  скелями.
4. Неправильна  побудова  речень  із  дієприслівниковими  зворотами  та  дієприслівниками.
Допомагаючи  один  одному, у  класі  нема  відстаючих. Щоденно  тренуючись, нас  не  покидала  віра  в  перемогу. Виходячи  з  приміщення  вимикається  світло. Приїхавши  в  школу, письменника  вітали  школярі. Хлопець  повернувшись  з  лісу  втомлений. Еней  просивши   Нептуна  пропонує  йому  хабар.
5. Неправильний  порядок  слів.
Та  не  тільки  вірне  молоде   покоління  своєму  народу. Влучним  був  удар  по   воротам  центрального  нападаючого. Успіхів  великих  досягли  завдяки   творчій   праці. У  магазині  побутова  техніка  продається  лише  та, яка  відповідає  сучасним   умовам. Прошу  відповісти  вас  на  хвилююче  питання  не  тільки  мене, але  й  багатьох  інших. Мисливці  намагалися  вигнати  засівного  ведмедя  з  печери.
6. Неправильні  конструкції  з  парними  сполучниками.
Бібліотека  надає  не  лише  художню  літературу  і  проводить  зустрічі  з  письменниками. Майстри  не  лише  створюють  з  лози   кошики, а  й  меблі. Я  вступатиму  на  філфак, так  як  люблю  літературу.
7. Неправильна  побудова  речень  з   прямою  мовою.
Наталка  заявляє, що  я  не  вийду   заміж   за  возного. Учитель  запитав  дітей, чи  ви   поїдете   на  екскурсію. Хлопчик  запитав  матері, чи  ви   прийдете  на  збори.
8. Неправильна   побудова   складних  речень.
Шевченко  говорить, що  після  реформи  добра  не  буде  і  щоб  не  ждали  сподіваної  волі. Інтелігенція  плазувала  перед  іноземщиною, яка  забула  свою  культуру. Книжка, яку  я  прочитав, розповідає  про  підпільників, які  хотіли   поневолити  народ. Піду  до  технічного  училища. Щоб  здобути  професію  механіка. Він   належить  до   людей, що  повірили   що   повірили  в  національну  ідею і  які  її  впроваджують  в  життя.
9. Штучне  перетворення   простих  речень  у  складне.
В. Нестайко  дуже   любив   дітей, і  він   написав  для  них  багато  цікавих  творів. Дубченко  зустрівся  з  друзями, які  знову  почали  обдумувати  план  втечі. Ми  довго  йшли, і  всі  були  втомлені, і хтось  із  запропонував  відпочити, а  вранці  йшов  дощ, і  трава  була  мокра, і  ми  довго  не  могли  знайти  сухого  місця.
10. Невдала  заміна   складносурядних  речень  складнопідрядними   і  навпаки.
Стільки  на   світі  професій, і  всіх  їх   не  перелічити. Треба  володіти  Город  до  того  переповнявсь  рослинами  так  і  десь  серед  літа  вони  вже  не   вміщалися  в  ньому. Коли  я  погляд  в  небо  зводжу  і  не  шукаю  зірок  на   ньому. Він  чаклун  і  бачить  крізь  землю  усі  підземні  ріки, озера, ставки.
11. Помилки, викликані   неповнотою  речень.
1.Ризикуючи, Микола  виніс  дитину  з  вогню.2. Ми  раділи  і намагалися  вчитися  ще  краще.3.Він  розумів, яка  небезпека  загрожує, якщо  його  заарештують.4. Після  роботи  дівчата  і  хлопці  перевдягаються, ретельно  готуються. 5. Знаючи, хлопець  захвилювався.

Немає коментарів:

Дописати коментар